Nissan chce dosiahnuť, aby elektrifikované vozidlá tvoril do konca tohto
desaťročia 60 % jeho celosvetového predaja, zatiaľ čo pôvodný plán
zverejnený vo februári 2023 počítal s cieľom 55 %. Spoločnosť bola
priekopníkom v oblasti elektromobilov so svojím plne batériovým vozidlom
Leaf, v tomto segmente trhu však zaostala za konkurentmi ako americká
spoločnosť Tesla alebo čínsky líder BYD.
Nissan a jeho domáci rival Honda Motor tento mesiac oznámili, že v snahe
lepšie čeliť tvrdej konkurencii zvážia spoluprácu v oblasti kľúčových
komponentov pre elektrické vozidlá. Z 30 nových modelov spoločnosti
Nissan v nasledujúcich troch rokoch má byť 16 elektrifikovaných.
Spoločnosť tiež plánuje znížiť náklady na výrobu novej generácie
elektrických vozidiel o približne 30 %, aby boli do roku 2030 cenovo
porovnateľné so spaľovacími modelmi.